Motel “UBWUZU”  ( = vreugde )

Sinds 2009 staat “UBWUZU” onder de bezielende leiding van Blandine Kamuyumbu (1953).
Het is een eenvoudig familie-motel, dat zich onderscheidt door:  gastvrijheid, betaalbare prijzen, en een goede keuken.  Er is veel aandacht voor eco-toerisme:
zoals de Rugezi Wetlands (vogelexcursies), wandelgidsen  en  cultuur met dansgroepen,  kunst en kunstnijverheid.
De start werd in 2009 mogelijk door een subsidie van Lions Club Haaksbergen, i.s.m. Boh Foi Toh en Restaurant De Watermölle. Van RaboBank Almere kwam steun voor aanschaf van een grote tent en tafels en stoelen voor in de tuin.
De tuin is mooi aangelegd, daar worden ook recepties gehouden.
Af en toe organiseert men familie-avonden in het restaurant.
Sinds  april 2014  is er  een internetcafé met WIFI .
Helaas kwam aan dit mooie project door ingrijpen van hogerhand een einde op 1 juni 2014.
Men werd beschuldigd van vergiftiging van een hoge militair die kwam lunchen.
Een doorgestoken kaart!
In april 2016 mocht UBWUZU weer open. Zomer 2017 moest men naar een ander huis omkijken. Gelukkig was het  mogelijk om een nieuwe doorstart te maken.
Het nieuwe UBWUZU ligt nu vlak bij APAPEB en het busstation.
Ze staan opnieuw in de Bradt van Rwanda. Dat is een goede steun in de rug.
Het keukenpersoneel dat tot juni 2018  gevangen zat, is weer aan het werk in UBWUZU..

entreeubw_ing

Voor alle foto's klik alhier